måndag, november 05, 2012

Mitt mormonen och de duckade frågorna

Kanske har jag missat något men jag kan inte direkt se att Mitt Romney fått några frågor om sin smått udda tro. Jag ska inte gå in på alla tokigheter som bygger upp den religionen men det går inte att komma ifrån att vad Mitt tror på kan få stort inflytande på hur han hanterar till exempel utrikespolitiken, tror han på The White Horse prophecy och hur ser han på Armageddon? Hur ser han på mormonismens i alla fall på gränsen till rasistiska historia (under hans egna engagemang)? Att Mitt kommit undan så lätt i dessa frågor sammanfattar nog till stor del varför jag har svårt för det amerikanska valet, ytlighet. Fakta behandlas som oviktigt, vilket gör valet smått bissart.

Kanske lika bra att avgöra valet i en stor fet rapptävling istället.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...