onsdag, september 15, 2010

Nej SD jag har inte tänkt överlämna sverige åt er!

Jag fick post av Sverigedemokraterna, tydligen vill dom ha Sverige tillbaka, som om dom någonsin ägt Sverige. I vilket fall så kan man ju fundera på vilket Sverige dom vill ha tillbaka, personligen tycker jag allt att Sverige har gått framåt de senaste årtiondena, är det tillbaka till misären innan världskrigen man vill, eller vad?


Jag gillar Whiskey och tar en GT ibland för att hålla malarian borta... att man förmodligen lärde sig att destillera i Irak är således bara en av många orsaker att ogilla Sverigedemokraternas syn på kultur och spridning av olika kulturer. Deras kategoriska rasism kunde man inte minst se i deras förbjudna valfilm där endast kvinnor i burka får representera invandrare. Förutom att man frågar sig hur smart det är att använda sig av delvis förtryckta individer som hot mot svenskar, så ger filmen en klar bild av Sverigedemokraternas försök att demonisera breda grupper med stor variation av kultur och tradition genom myter.

Det är ju inte direkt som att vi Svenskar har lyckats förfina destillationskonsten än. Pajala Sunrise i all ära men det är minst 10 år sedan jag drack en sådan. Nej nu mera föredrar jag whiskey och som ni ser på kortet provar jag även Svensk whiskey men får nog säga att MackMyra har mycket kulturellt utbyte kvar att göra och lära genom innan jag provar den igen.


Men men Sverigedemokraterna tycker att den svenska kulturen ska bevaras så det blir väll att sikta in sig på spritsmakade whiskey ifall dom får bestämma.

Det finns förstås många fler orsaker än detta att inte rösta på Sverigedemokraterna, som att dom gravt äventyrar svensk ekonomi, har framstående personer i partiet som inte vet vad de pratar om ens inom deras egna område eller att deras partisekreterare inte verkar ha långt till att försöka sparka på folk.



Magnus Betnér har också många klocka ord om SD.

DN SvD A DN DN DN DN SvD
SvT DN SvD DN SvD
DN DN

13 kommentarer:

Max Colliander sa...

Bra inlägg och stå på dig! Känns nästan PK att försvara Sd i allt vad det är nu för tiden.

Anonym sa...

Tack för ditt inlägg!

Magnus Westerstrand sa...

De som påstår kopplingar mellan olika personer... visa dem annars åker kommentaren.

Magnus Westerstrand sa...

Vet inte vad som stämmer om Ismails klipp men spekulationen är onödig så det är utbytt.

Magnus Westerstrand sa...

Kanadensisk whiskey btw... vilken? har svårt att hitta bra...

Anonym sa...

Ni är ju alla lika förblindade av det ni redan tror er veta. Hjärnans selektiva natur gör att man får väldigt svårt att ta in de som inte stämmer in med det man redan "vet".

Du tycker att kvinnor i niqab inte representerar invandrare vilket såklart är sant men du vill gärna tro att en Nazist från Filipstad är representativt för SD.Om du tillåter din hjärna att plocka bort tillräckligt mycket information som gynnar SD så kommer din analys alltid att bli att partiet är idiotiskt rakt igenom. Det innebär dock inte att de på något sätt skulle vara sant.

Istället för att ständigt missrepresentera varandras ståndpunkter borde man istället försöka vara så objektiv som möjligt. Gör man det kan det hända så spännande saker som leder till att man helt ändrar uppfattning i en fråga där man trodde man var säker innan.

"följ sanningens väg och leder den dig till djävulens dörr knacka på"

Att nassen i videon skulle ha någonting med sanningen tror jag att du är mycket väl medveten om.

Viktor Sandahl Lund

Anonym sa...

"I vilket fall så kan man ju fundera på vilket Sverige dom vill ha tillbaka..."
Är det inte lämpligt att ta reda på det innan man uttalar sig?
För övrigt gillar jag en kanadensisk blend som heter Stampede och kokas i Calgary.

Magnus Westerstrand sa...

Vänta nu få se här... personen som du kallar Nazist företräder partiet... SD har obalans i budgeten på många tiotals miljarder... verkar inte vara sakkunniga på några området... kommer ofta med rasistiska uttalanden... allt i länkarna.

Hmm, den whiskeyn har jag inte smakat.

Jag försökte ta reda på vilket Sverige dom vill ha tillbaka, men hittade som ni ser inget svar... annat än skrämmande populism

Mikko sa...

SD vill tillbaka till 1950talet

Aleks sa...

Ni säger att SD är rasister, SD vill tillbaka till 50talet, SD hit SD dit.

Har ni ens läst på om de andra partierna? Moderaterna ,C,FP osv som har STARK nazistisk knytning där de ville rensa ut de "odugliga" tvångs steralisering av handikappade, folk med olika form av sjukdomar för att dessa inte ska kunna föröka sig?.

Även Sossarna försöker dölja sina handlingar, när dom hade makt slutet av 1800talet och ända till 1970 så var det rasbiologi som stod på deras listor och även tvångssteralisering, läs på lite innan ni yttra er!

Och måste även tillägga om SD är så rasistiska, varför är det så många invandrare som är med där? Bland annat Serber, Ryssar, Perser, Indier och andra mellan öster länder?
ta en titt på Södertälje och sen leta fram SD valsedlarna så får ni se

Magnus Westerstrand sa...

Argument som att någon har gjort fel förut därför ser jag inte felen nu känns inte speciellt relevanta.

Anledningen att jag ser partiet som rasistiskt tycker jag att jag gjort klar i min bloggpost. Jag förstår inte heller varför folk från andra nationer inte skulle kunna vara rasister...

Magnus Westerstrand sa...

Nej jag publicerar inte kommentarer utanför ämnet eller kommentarer som bara vill sprida propaganda utan att ha läst inlägget och länkarna där i... eller länkar till overifierade uppgifter.

Anonym sa...

Vill man bara se fel hos en meningsmotståndare så sorterar man bort allt som skulle kunna vara tänkvärt och bra - om det bara kom från en meningsfrände!

Ahmed

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...