söndag, november 16, 2008

Äktenskapsfrågan ger inga röster

Efter att äktenskapsfrågan åter igen varit upp och Kristdemokraterna tydligt setts i media så kan vi konstatera att det inte heller denna gången drog några röster. Kristdemokraterna ligger kvar runt 4% spärren och bör snarast släppa äktenskapsfrågan och inrikta sig på andra frågor. Detta trotts att jag gillar att kristdemokraterna vill skilja kyrka och stat åt och tror att om man kan göra detta synligare finns det goodwill att hämta i olika läger. Ok, jag vet att det är svårt att dra slutsatser av sådana här siffror men detta har nu pågått i flera år och alla undersökningar pekar på samma sak KD bör släppa äktenskapsfrågan som profilfråga.

Jag kommer att försvinna från bloggen ett tag nu och slår därför av kommentarerna. Men vill ni ha något att läsa kan jag rekommendera min debut på bloggen Uppsalainitiativet där jag bloggar om klimatförändringarna.

För er som har missat det ger jag också en favorit i repris:


1 kommentar:

N sa...

Personligen tycker jag att Kd:s separation av stat och kyrka är en bra hållning, fastän jag bara röstat på dem i egenskap av "kamrat 4%".

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...