lördag, november 01, 2008

Forskarna föredrar Obama

Som jag sagt tidigare irriterar jag mig på USA-valet eftersom det mest tycks handla om smutskastning och ytlig retorik. Förövrigt är jag inte alls förvånad över att så stor andel av Svenskarna står bakom Obama och jag tror inte det har att göra med svensk vinklad media. Jag har försökt i mån av tid att följa årets USA-val och jag tycker att Svensk media till och med bitvis valt att inte ta upp McCains alla snedsteg för att inte verka för rabiata. Att McCain skulle ha större stöd i sakfrågor eller allmänna moraliska frågor i Sverige känns lika troligt som att Kristdemokraterna med nuvarande politik skulle dra hem en majoritet av Alliansrösterna. Spelinstituten verkar också ha Obama som segrare.

Vilket leder mig till det stora snedsteget av Charlie Weimers (KDU:s ordförande) som utan att ha KDU bakom sig basunerat ut sitt förtroende för McCain, något som med all säkerhet bidrar till att sedimentera Kristdemokraternas dåliga vibbar hos svenska folket.

Något man inte sett i svensk media är att många forskningstunga instanser och forskare stöder Obama, främst för hans program runt forskning förstås men också för hans syn på klimatfrågan. Tydligast märks detta kanske genom den stora forskarjournalen Natures ställningstagande men också genom en hel del vetenskapliga bloggar.

På tal om forskare och bloggar så har för övrigt Uppsalaintiativet startas för att försöka reda ut frågetecken i klimatfrågan.

3 kommentarer:

Magnus sa...

Hmm... något fel gjorde att jag länkar till SvD:s ledarsida... ursäkta...

Anonym sa...

Kapa några 100 000 sossepack

Kapa några 100 000 sossepack
Det är det enda som kan rädda Sverige långsiktigt - både nu födda och ofödda.
Bränn ner deras välsammankomster
Bäst hade ju varit att UFO helt enkelt hade strålat sönder deras huvuden så de dött av svår hjärnförlamning (tumörer i deras sosseskalle)
1 miljon
Även ”ledande företrädare” = allt mot dessa (från bilar till uppsägning och försäkringar/pension)
Dvs döda packet (man har ju många gånger tänkt tanken - ju fler 1000-tals desto bättre)
En lite uppoffring för det storas välmående och förbättring
Det är det enda sättet att vinna långsiktigt

http://dagestanmetoden.blogspot.com/

Tommynitsyn sa...

Till anonym: Du skriver en aning osammanhängande, bara så du vet. Och att du sen skriver adressen till din egen blogg förtar lite av anonymiteten.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...