fredag, september 26, 2008

Eftersom frågan kommer

Erika Josbrandt kommer att avgå som gruppledare i Luleå och Conny Sundström Erikas företrädare på posten kommer att ta över åtminstone tillsvidare. Så långt är allt klart, men vad kommer att hända sedan? Eftersom frågan om hur jag ser på gruppledarposten i partiet här i Luleå har börjat dyka upp så tänkte jag bara kort skriva ned mina tankar.

Min ambition eller vilja har aldrig varit att bli gruppledare för kristdemokraterna i Luleå och jag är mycket nöjd med mitt jobb vid Luleå Tekniska Universitet.

Erika kommer givetvis att saknas i Luleå hon har stått för mycket av energin i rörelsen, inte bara i Luleå utan i hela länet. Erika har varit en stor anledning till varför jag själv varit aktiv i Kristdemokraterna. Erika har varit en bra person att bolla idéer med och få lära sig hur politiken fungerar av. Något som givetvis inte tar sitt slut här men det är helt klart att det kommer att ske på ett annat sätt i framtiden.

Jag gjorde en snabb genomgång av bloggarna i Luleå och det är tydligt att Erika kommer att saknas inte bara hos Kristdemokraterna. Som sagt så reses det också en del frågor om framtiden, något som vi definitivt behöver mer tid att diskutera inom den Kristdemokratiska gruppen i Luleå.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...