torsdag, juni 19, 2008

Dags för de nya Kristdemokraterna?

Förutom att jag har häcken full med att försöka sätta ihop en licentiatavhandling så har jag spenderat några dagar med politiska debatter och gett Alf Svensson en rejäl känga i tidningen kristdemokraten.

Det känns faktiskt mer hoppfullt att vara kristdemokrat än för bara några år sedan för nu är det inte bara jag som tagit bladet från munnen. Bara den senaste veckan är två artiklar i tidningen inne på samma linje som jag, det är dags för de nya kristdemokraterna.

Åter till det kommunala och jag kan tyvärr konstatera att budgetdebatter bekräftar lite vad jag befarat tidigare... det är extremt viktigt att ha rätt kontakter för att nå ut i media. Efter några timmars debatterande blir det en liten artikel i tidningen med någon rad från varje parti. Socialdemokraterna som lanserade sin budget i förväg fick en lika stor artikel själva, en artikel som lyfte fram deras och deras budgetstödare miljöpartiets miljösatsningar. Lite smått irriterande bara att pressen missade att göra något stort av att vi tidigare motionerat om förslagen och mer därtill... nå ja, jag fick ju i alla fall 2 rader i artikeln.


Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...