onsdag, maj 14, 2008

Jag har svårt för valet i USA

Inte minst på grund av de religiösa anspelningarna som måste göras från olika håll hela tiden för att kandidaterna ska vara valbara, men också på grund av massa andra populism. Ta tillexempel senaste förslagen där man börjat fiska om en skattefri dag för bensin... suck.



Populismen tycks aldrig ha ett slut då kandidaterna på båda sidor hoppar på en trend som förespråkar att man inte ska vaksinera sina barn för att det kan ge autism. Det finns nu inget stöd för påståendet utan tvärt om, man riskerar helt klart risken för sina och andras barn genom att inte vaksinera dom, jag hoppas vi inte får se liknande valrörelse inför EU-valet.

7 kommentarer:

John Olsson sa...

Jag tror din svårighet förstå USA-valet är att du följer valet via svenska media, inte amerikansk media.

Svensk media ger ofta fel bild av USA och söker efter underligheter att skriva om.

Som svensk-amerikan i Sverige har jag lite svårt för val i Sverige. Här tjafsar man i det oändliga om småsaker medans man kan inte se det stora hela. Sen händer ingenting i alla fall och några år senare tjafsar man om samma sak igen.

Magnus sa...

Säkert delvis, säkert delvis för att jag är Svensk... :) men jag har otroligt svårt för uppenbara tokerier som kreationism tex.

Emiö sa...

Jag har svårt för dig. Hur kan man vara kristdemokrat santidigt som man är ateist? Det är bara knäppt, men det är möjligt att det är så illa med kristdemokraterna. Suck.

Emil (Nd) sa...

(Min första kommentar publicerade sig av sig själv, utan att jag kunnat "fixa" till den, så jag skriver en ny.)

Jag har svårt för dig. Hur kan man vara kristdemokrat samtidigt som man är ateist? Det är bara knäppt, men det är möjligt att det är så illa med kristdemokraterna. Suck.

Magnus sa...

Hur menar du att det skulle vara en motsättning att vara kristdemokrat och Ateist?

Emil (nd) sa...

Om man är med i kristdemokraterna antar jag att man håller med de kristna värderingarna. Det kan man göra utan att vara kristen, men om man är med i kristdemokraterna borde man hålla med de p.g.a. sin kristna tro.

Magnus sa...

Kristdemokraterna försöker vara mycket tydliga med att inte blanda politik och tro.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...