tisdag, april 29, 2008

Miljö Aktuellt

Med tanke på mitt tidigare inlägg om etanol så kan det vara värt att läsa en artikel i Miljö Aktuellt om varför inte etanolen behöver vara pest och pina (även om viss typ är). Jag håller definitivt med om att debatten som nu pågår i media riskerar att förvirra mer än den hjälper men tyvärr är det något sådant som brukar måsta till för att politiker ska sätta sig in på allvar.

För övrigt kan jag tycka att samtidigt som det är kul att miljödebatten kommit igång igen är det lite väl mycket petande och tjafsande på sina håll. STOAT har uppmärksammat att Tesco ska införa klimatmärkningar, glädjande tycker jag... surt tycker andra. För varför ska konsumenten behöva ta ansvar för vad den handlar?

När ni ändå är där kan jag också passa på att rekommendera Anders Wijkmans artikel om ekosystemtjänster och ekonomi.

Som god Kristdemokrat kan jag väll inte lämna helgen utan religiösa tankar...

1 kommentar:

Anonym sa...

www.kdbloggar.se

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...