tisdag, april 22, 2008

Klimat och Luleå

Well well motionerna jag nämnt tidigare är nog inte underskrivna och inlämnade än så väntar lite till med att gå in i detalj på dem. Men det blev i alla fall lite press vid presentationen men ändå för lite tycker jag, här skriver pressen nästan varje dag om något runt klimatfrågan och så när man får skarpa förslag på vad länets största kommun skulle kunna göra för att arbeta bättre med frågan så dyker man inte upp. Vist till viss del beror det kanske på att det kan vara svårt att sätta sig in djupt i frågan men ärligt... så svårt var det inte.

Debatten om klimatet och hur man kan jobba kommunalt för att minska utsläppen gick väll ganska bra men jag nådde inte ut i pressen eftersom jag inte hoppade på någon eller överreagerade i någon fråga, ärligt talat gör det mig ganska less att man måste skrika högst eller värst ifall man ska komma fram genom bruset. Nå, jag hamnade i alla fall på bild.

Måste ju avsluta med några rekommendationer nu när jag ändå skriver.

Denna artikel i SvD om hur känslor styr över fakta och hur det kan påverka liv är kanonbra!

En intressant artikel om ett test som tycks påvisa att man genom att titta på hjärnaktivitet kan avläsa vilket beslut vi kommer att fatta innan vi är medvetna om det själva (något i den stilen i alla fall).

EU visar sin positiva sida när man gör det möjligt att stämma bland andra andepratare om dom inte kan leverera de dom lovar... HAHA!

Real Climate har en mycket intressant artikel om glaciärer, missa inte kommentarerna!

Glöm inte att titta förbi VoF:s forum där man alltid hittar intressanta saker!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...