fredag, februari 29, 2008

Fredags Roundup

Well well well blev klar med dagens lektion kl 02:00 ikväll fantastiskt de där att jag nästan alltid hamnar i tidsnöd inför första lektionen. Så om ni undrar varför föreläsarna ofta är orakade så är det helt enkelt för att dom vill spara tid... Nå dags att andas lite och konstatera att mitt skvaller om Love and Rockets och att dom kanske lirade House var felaktigt... aja, ska bli kul att se vad dom bjuder på för spektakel i vilket fall.

Dennis på sänd mina rötter regn verkar försöka smyga ingång sin blogg och det är ju glädjande!

Vi ligger rätt i tiden konstaterar Lennart Sjögren vår partisekreterare och ja vad ska han säga? All heder åt honom för att han försöker, för vad hjälper det att man driver värdefrågor när de värdefrågor man driver hårdast stöter bort väljare istället för locka nya? Dags för de NYA kristdemokraterna innan partiet tvinat bort?

Hos Stoat hittar jag en länk till TimesOnline som listar top 50 eco blogs... något att spana in! Dessutom har han lite roliga länkar rörande växthuseffekts förvirrare. Jag kan inte låta bli att citera lite.

”Long-time greens are painfully aware that the arguments of global warming skeptics are like zombies in a '70s B movie. They get shot, stabbed, and crushed, over and over again, but they just keep lurching to their feet and staggering forward. That's because -- news flash! -- climate skepticism is an ideological, not a scientific, position, and as such it bears only a tenuous relationship to scientific rules of evidence and inference.”

Som olja på moset har Deltoid några inlägg rörande hur mycket stora bolag lägger ner på att förvirra om växthuseffekten och till exempel att rökning är skadligt.

Vi avslutar med något lite roligare, hos Cognitive Daily hittar jag en fruktansvärt frustrerande synvilla. Gå dit och kolla in den... och konstatera hur lite vi vet om oss själva.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...