onsdag, november 28, 2007

Sex grader – Mark Lynas

Två bröder har passat på att lämna ut en bok till diverse riksdagsledamöter boken heter sex grader och är skriven av Mark Lynas. Mark driver sedan länge en blogg om klimatproblematiken och hans blogg var en av de först som jag kom i kontakt med när jag letade info om klimatfrågan för några år sedan. Jag har inte själv läst boken Sex grader och det känns lite som att läsa är en av få saker jag verkligen inte gör för lite nu så det får nog vänta, men för den intresserade så har Eric Steig på RealClimate recenserat boken.

3 kommentarer:

Pontus sa...

Hej Magnus, jag vill bara tala om att vi inte lämnade en bok till vissa ledarmöter utan 19 böcker till hela riksdagen, som de får dela på. Hur de får dela på dem framgår av de brev som alla 349 som sitter i riksdagen fick. Brevet kan du läsa på www.maydayearth.se
Vidare fick regeringen en bok att dela på, där fick också alla var sitt brev.
Mvh. Pontus Lindblad

Anonym sa...

Men julen ser ut att bli vit. Jag var ute och skottade snö i morse.
/B

Magnus sa...

Intressant Pontus, ska titta närmare på det där!

ja i år blev det vitt, det tackar vi för.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...