torsdag, oktober 04, 2007

Atlas of Creation

Boken som idag nämns i SvD, Atlas of Creation råkar av en händelse ligga på mitt skrivbord för tillfället. Den har alltså också skickats ut till universitet/högskolor/gymnasier i Sverige och det vore roligt att höra om fler fått den. Här i Luleå skickades den minst ut till alla professorer som har något med Geologi att göra, jag vet inte säkert om fler fåt den.

När jag skrev om detta sist visade det sig att boken dykt upp lite var stans men det vore som sagt kul om de som vet att andra fått den eller fått den själv lämnade en liten kommentar. Än roligare vore det om någon vet hur urvalet gjorts eller av vem...

4 kommentarer:

Henke sa...

Och änny lite roligare, och kanske intressantare, vore det att få höra om boken är så hemsk och farlig som herrarna Johansson & Sturmark antyder.

Staffan Bengtsson sa...

Vad som gör den så allvarlig är att de angriper fundamentet för blandannat modern medicin bara så att kyrkan skall få behålla sin makt. Oetiskt och oansvarigt.

Magnus sa...

Den ser lite löjlig ut den är så extrem att välldigt få kan tro på det som står... men den verkar ha haft effekt i Frankrike och Turkiet bla...

JemyM sa...

Hotet är betydligt värre än så.

Följande artikel är ifrån Storbritannien:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/education/7028639.stm

Jag läser upp gymnasiekurser i komvux just nu och jag är trött på att lyssna på religiösa som argumenterar mot läraren som försöker lära ut geografi och biologi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...