fredag, juli 13, 2007

Otroligt segt

Inte har man gjort sin bästa dag på jobbet idag inte, förbereda lektioner är förrädiskt när man bestämmer sig för att googla lite på ämnet...

Så jag avslutar dagen med lite små ”nyheter”, Svindlingsfilmen av Durkin har sänts i Australien (kraftigt klippt och delvis omgjord). Det intressanta är en av de som fans med i originalfilmen intervjuades i Lateline där han med rätta sågar filmen.

Ta er en titt själva...

Utblick Svensson bloggen har hamnat lite i blåsväder (kommentarerna inget annat) sedan Svensson klagat på brukandet av ordet konservativ/värdekonservativ hos kristdemokrater. Det verkar som att diverse av de ”nya” KDU reagerat och jag hoppas att fortsättning följer... En slutsats är i alla fall att det som vanligt kan vara problematiskt att ge snabba kommentarer i skrift.

Personligen är jag lite för pragmatisk för att orka irritera mig över olika titlar men det har hänt att jag skrivit om ämnet.

Polisen talar ut om Pirate Bay, jag kan för mitt liv inte förstå varför man om man har dokumenterade belägg på att Pirate Bay haft ”länkar” till barnporr inte redovisar detta för någon. Det skulle definitivt ha avdramatiserat hela historien... Detta gör att jag fortfarande inte själv vet vad jag ska tro.

Här kan ni för övrigt hitta Göran Hägglunds tal i Almedalen, är han kanske den vassaste politikern på tal i Sverige nu när Persson försvunnit?

1 kommentar:

Jonas N sa...

Carl Wunsch varken sågar filmen eller klarar av att motivera sin önskan att inte (längre) vara med i den, med annat än att han inte delar filmens politiska budskap.

Jag kommenterade själv Wunsch-intervjun i positiva ordalag här, i inlägg 32 ocg 35, och bloggsfärens meste 'konsensus-proklamerare' gjorde ett (även för honom ovanligt) tafatt försök att omdefinera vad Wunsch faktiskt säger till att egentligen betyda vad Thomas helst vill höra.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...