måndag, juli 02, 2007

Kristdemokraternas riksting del 1

Oh, definitivt det mest engagerande riksting jag deltagit i so far, har dock bara varit på tre så har inte så mycket erfarenhet. Abortfrågan kommer få ett helt eget kapitel, vilken soppa. Tänkte bara passa på och tacka för känslan av att fått upp näsan över vattenytan igen. Miljöpolitiken känns verkligen på gång och äntligen verkar media också ha fattat att de som vill sänka gränsen för abort i Sverige är en minoritet också inom KD.

Det var kul att vårt krav på slopad generell sänkning av bensinskatten blev uppmärksammad av riksmedia. Jag dök tydligen upp i radio, ryktet säger att jag skymtades på nyheterna också men jag har inte sett det själv.

Jag hade i alla fall inga förväntningar på att partiet skulle vända i frågan innan miljögruppen har gjort sin analys. Men med den uppslutning som det verkade vara i frågan tror jag svängningen kommer förr eller senare. Alltid kul att träffa fler miljöintresserade människor!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...