fredag, juni 08, 2007

Atlas of Creation

Så dök boken ner hos min handledare, avsändare är en person från Turkiet som jag inte hunnit kolla ifall han existerar än. Lite chockande är det att se boken, det är den mest påkostade bok jag tror jag någonsin hållit i min hand. Vackra stora bilder fina blad tjock pärm till och med ”rörliga bilder” finns med. Hur lyckades man hitta min handledare för övrigt, googlade på geologiprofessorer? Boken tyck förövrigt ha skickats till en rad andra universitet också.

Förutom massa mumbojumbo och lögner med syfte att luras om evolutionen innehåller den propaganda för koranen och försöker förknippa evolutionsteorin med ateism och terorism (inte minst kommunism). Jag ska försöka lägga ut lite bilder om jag får tid och hittar en kamera... Sjukt... Mycket ur boken ser ut att vara hämtat direkt från kreationisterna i USA.
Någon som vet ifall boken skickats till andra svenska universitet?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick en kreationistisk bok av Jehovas Vittnen en gång. Den hade också fina bilder. Allvarligt talat, de har en egen stil när det gäller bilder och den är... speciell. Storleksmässigt är den ganska liten. Jag vill gärna se hur en riktig bok ska se ut. (Det skulle vara kul att klaga nästa gång Jehovas Vittnen knackar på:-)

Så går det när man inte tillhör etablissemanget. Man får hålla tillgodo med de få gratis böcker man får och köpa resten.

/B

Magnus sa...

Hehe, ja... ska förhandla med chefen kanske kan man få ta hem den och visa upp då jehovas el dyl kommer förbi nästa gång :)

Anonym sa...

Alla biologilärare på Katedralskolan i Uppsala (en gymnasieskola) har fått varsitt exemplar.

Anonym sa...

Den ska tydligen ha skickats till alla universitet runt om i världen! Har sett ett ex ligga på Chalmers iaf.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...