fredag, mars 16, 2007

Vänta nu här

Är det något jag missar? Vist måste man satsa på teknikutveckling (vilket görs för lite idag) som jag påpekat så många gånger förut men vi måste också använda tekniken för att skära ner på koldioxidutsläppen. Nu bör man väll läsa rapporten innan man kommer med kritik men vilken nivå utsläppsminskningarna ska ligga på bör inte styras av hur mycket vi vill satsa på teknik. Men författarna har nog rätt i att man bör vara försiktiga i att föreslå vad Sverige ska satsa på, detta bör göras av industrin och forskningsråd som vet vart Sverige har potential och ligger i topp.

2 kommentarer:

Jonas sa...

Du har helt rätt i ditt uttalande, nog måste vi tänka på hur sveriges tekniska framgång samt ekonomiska bild innefattande detta behandlas.

Jag tror inte att skattebetalarna har lust att investera i något som på senare tid kommer slopas på grund utav bristande teknisk kunskap eller kritik från forskningsråd. Själv är jag helt för kärnkraft, med rätt kunskap och teknisk bas visar det sig säkert som ett utmärkt val!

Ronny G., miljövän sa...

Det är vansinne att fortsätta med kärnkraft. Någon eller några stater kommer förr eller senare att använda dess teknlogi för mordiska ändamål. De pengar som ETT kärnkraftverk kostar i uppbyggnad, drift, underhåll och avfallshantering är åtskilliga miljarder. Dessa pengar skulle göra mycket större nytta om man lade pengarna på att utveckla förnyelsebara energikällor. Du kärnkraftförespråkare, ta reda på vad som händer med miljön där uranmalm bryts. Jag vet sedan länge vad den brytningen får för följder.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...