lördag, mars 03, 2007

Tack!

På DN-debatt idag säger Zettergren och Eriksson från Svenska kyrkan och Missionskyrkan ifrån i abortdebatten. Det dom säger är precis det jag upplevde att många sa i kommentarerna i mitt blogginlägg där jag kommenterade Aborelius och Hedins tidigare inlägg i debatten. De säger också det som jag fått många personliga kommentarer om utanför bloggens värld och jag är helt säker på att det är andra än jag som vill tacka dom!

En av orsakerna till att religionen fungerar så pass bra som den ändå gör nu på 2000 talet är att den har fungerat flexibelt och följt med tiden. Jag har svårt att se hur religionen skulle kunna fortsätta utan att fungera på det viset.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Studera Deutsche kirche under tredje riket så kanske du överväger att förkasta, revidera eller modifiera dina påståenden.

Det här med att kyrkan ska följa sin tid är riktigt på ett visst sätt men felaktigt i ett annat. Att kyrkan ska vara politiskt korrekt är alltid fel.

Allt gott/

Magnus sa...

Alltid fel är väll att ta i? :)

Min poäng är att utan viss anpassning hadde det inte fungerat...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...