fredag, mars 30, 2007

Mer opinionsmätningar

Jag brukar inleda med att jag inte gillar att kommentera opinionsmätningar för att de säger så lite. Det man väll inte kan sticka understolen är att sossarna går väldigt starkt nu, men dom har inte prövat sina argument än och det år långt till valet. Men det jag irriterar mig på är analysen om kristdemokraterna som tappar i mätningen. För det första så går det guppigt för ett litet parti eftersom det relativt sett blir få intervjuade i undersökningarna. För det andra blandar reportern in abortfrågan i kristdemokraternas tapp, vi vet sedan tidigare att sympatisörer som lämnat kd har gjort detta bland annat på grund av att folk tror att vi är emot abort och vår något pinsamma inställning till homosexuella. Dessutom är undersökningen gjort i slutet av mars då äktenskapsfrågan diskuterats INTE abortfrågan som snarare ligger under tidigare undersökning. Om inte annat borde journalisten inte ha sagt något alls i frågan, om inte DN aspirerar på att bli mer lik en blogg.

2 kommentarer:

Claes Nordmark sa...

Du är bara avundsjuk för att det går bra för oss och dåligt för er! ;-) Spara lite snö åt mig förresten, ska upp till Boden i påsk.

Magnus sa...

:) de blir på håret med snön, men drar man sig en bit norr ut till så finns det!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...