onsdag, februari 21, 2007

Två snabba!

När jag trodde jag skulle ta mig till sängen läser jag i SvD att kristdemokraternas väljare inte stöder Hägglunds abortförslag. Men problemet är att de inte sett förslaget än och att det känns statistiskt osäkert att tolka eftersom det rör sig om ca 31 av 1000 personer man drar slutsatsen av. Dessutom är det ju viktigt att komma ihåg varför sympatisörerna och de före detta väljarna inte röstar på Kristdemokraterna.

Ser att Folkpartiet kör hårt i skolfrågan och jag tror det är rätt att göra det mer lönsamt att läsa mer matte i gymnasiet. Då kanske universiteten kan sluta att smygsänka kraven för att utbilda sig.

2 kommentarer:

John Bubber sa...

En liten kritisk kommentar till Twinglyfenomenet har lämnats här:
http://www.xingfu.se/blogge/posts/07/02/21/Vad+ska+jag+med+DN+Debatt+till+jag+har+ju+Twingly/#form

(Sorry, säger bara vad jag tänker just nu.)

Magnus sa...

Jag hänger inte riktigt med, varför sorry?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...