fredag, februari 16, 2007

Mobbning i Skolan

Många funderingar har det blivit kring utsatthet de senaste dagarna, nu nämner en debattartikel på DN att skolbarn ofta får ett dåligt bemötande när man anmäler mobbning vid skolan. Ur undersökningen kan man se att 75 % av anmälningarna de granskat inte fått något bemötande det är naturligt vis inte acceptabelt. Om det nu är så att alla de 75 % är fall där man inte litar på eleven så ska ju detta också framgå så att eleven eller föräldrarna i så fall kan gå vidare eller lägga ned.

Fast jag är helt på det klara med att en skola utan anmälningar om mobbning är en utopi, men alla fall förtjänar i alla fall ett proffsigt bemötande. Men jag instämmer med ”doktor” David Eberhard i att man måste ta risker i livet (även om jag tycker han överdriver). Ett liv utan motsättningar i ungdomen gör gissar jag personen osäker som vuxen. Livet är trots allt i många delar en tävling och inte alltid en snäll tävling även om man önskar att det vore det. Men mobbning ska naturligtvis motarbetas så långt det går.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej,

jag snubblade (så att säga) över din blogg och tänkte att den här sidan kanske skulle intressera dig www.donoharm.us

hälsningar
/alexandra

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...