söndag, januari 28, 2007

Partierna i Musik

Livet snurrar på och snart glömmer vi gårdagen, politik tycks allt mer handla om dagsaktuella händelser och mindre om gårdagen. Men så lätt ska vi inte glömma, vad var det egentligen för känslor som levererades inför valet och hur såg det ut senaste mandatperioden? Kan vi hitta ett svar om vi gräver lite i musikarkivet? Spana in länkarna och döm själva!

Själva iden slog mig när jag hörde denna låten vars text och känsla påminde mig om Vänsterpartiet och dess känsliga förhållande till Kommunismen.

Fortsättningen var mycket svårare, hur kan man spegla ett parti som socialdemokraterna? Inte lätt, men övertron på sig själv och brist på fingertoppskänsla bäddade för valförlusten.

Centern har omgärdats av rykten, vart är man på väg? Har man partiet med sig? Har man gått för långt med Timbro?

Nya Moderaterna lyckades förändra bilden av sig själva genom att ta steget.

Eftersom jag alltid varit intresserad av miljö närmade jag mig en gång i tiden miljöpartiet men stöttes bort av deras problematiska inställning till världen. Med en sådan image drar man inga stora röstmängder.

Skolfrågan har alltid varit viktig och det är bara ett av många områden som Folkpartiet kommit att dominera. Men frågan är också om inte folkpartiet börjat framstå som lite väl dominant för de egna leden.

Kristdemokraterna då, som part i mål var detta inte lätt men vist känns det som om det var lite upprepning av gammal skåpmat och vad gör vi för fel vi har ju så bra politik attityden satt djupt. Dags att vakna...

Bubblare
Junilistan
Feministiskt initiativ
Piratpartiet

2 kommentarer:

Marcus sa...

He, kul!

Har du sett den här: http://www.youtube.com/watch?v=OWVSOvqlB_Q

Magnus sa...

Jo, den är bra. Men är det någon som vet hur den uppstod?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...