fredag, januari 05, 2007

Blir 2007 varmaste året någonsin uppmätt?

Har sett att en annan av bloggarna jag brukar läsa har fått börja skriva på ScienceBlogs, STOAT som jag tidigare nämnt här. Där kan man bland annat läsa att 2007 har stor möjlighet att bli det varmaste året någonsin. Detta beror såklart bland annat på växthuseffekten men också på El Niño (där visas det ironiskt nog också på en forskare som felciteras).

Därifrån klickade jag mig vidare till en Annan ”växthuseffekts” forskares blogg där man erbjuds att vinna (eller förlora) pengar ifall man kan namnge en förödande effekt som detta skulle få. Och eftersom jag nyss höll på att få uppleva min första gröna jul någonsin var jag givetvis snabb med mitt svar. Nej, nej inte en fruktansvärd konsekvens för mig... men för tomten givetvis! Så jag har lovat att återkomma så fort jag letat rätt på han.

Men så dök upp Eli Rabett upp med bildbevis på det fruktansvärda som redan håller på att hända! Frågan är då om man ska våga satsa lite på att han drunknar helt nästa år?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...