torsdag, januari 18, 2007

Blev det Sahlin då eller?

Mona tycks ha tackat ja och eftersom ingen annan vill göra det så blir hon väll Socialdemokraternas nya partiledare. Undra hur detta känns för Mona, det kan ju knappast enbart vara positiva tankar att bil vald efter att ett gäng andra redan tackat nej och männen diskvalificerats.

Om jag nu ska våga mig på en gissning om hur hon kommer att fungera så tror jag detta var ett ganska neutralt val. Hon är erfaren och jag tror inte hon kommer att göra några stora misstag, men jag tror inte heller att det blir succé. Monas skellett är redan ute ur garderoben och kommer nog inte bli så problematiskt på annat sätt än att hon kommer få svårt att kritisera snedsteg av borgerliga partier. Jag tror inte heller hon kommer att dra fördel av att hon är kvinna, Muade framstår som handlingskraftigare och Wetterstrand som charmigare och kvickare.

Inte heller har Mona drivit igenom något som framstått speciellt positivt i medierna på senaste tiden. Nej, detta är ingenting Alliansen behöver vara rädd för.

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...