torsdag, december 21, 2006

Vit eller Grön jul?

Den stora frågan just nu är om jag kommer få uppleva mitt livs första gröna jul. Det vore extremt tråkigt men det ser inte bra ut, Ögonblick i norr speglar med fina bilder hur läget ligger.

Michael Crichton har gått lite over gränsen. Kanske har hans obalanserade förnekelse av växthuseffekten till slut tagit ut sitt.

Så här i juletid är det kanske också dags för en bekännelse, jag tycker faktiskt att Lena Sundström är inne på rätt spår med sin artikel om prostitution.

Det har varit ett flitigt noterande om att ungdomar spelar dataspel i media och att detta skulle kunna vara beroendeframkallande. Jag personligen har svårt att se detta som ett problem, dataspelandet idag är socialt. Det jag däremot ser som ett problem är att folk verkar tappa kontakt och kunskap om naturen ok det är inte dödsalvarligt men tråkigt. Något värre är allt stillasittande, men det borde väll de flesta föräldrar kunna ändra på själva? Här har ni för övrigt ett intressant inlägg i debatten...

Som stolt medlem av föreningen vetenskap och folkbildning gläds jag åt att man bildat en grupp som ställer upp och låter medier testa sina övernaturliga förmågor. Ingen i världen har ännu lyckats uppvisa något övernaturligt fenomen.

Till sist avslutar jag med en länk till ett föredrag av skeptikern Michael Shermer, underhållande!

Nu blir det jul ledigt och förmodligen lite stiltje i bloggandet.

4 kommentarer:

Doria sa...

God Jul Magnus!

Magnus sa...

Tack det samma!
och ett
Goth nytt år ,)

Anonym sa...

God Jul

/B

Magnus sa...

Jee, hoppas ni slapp vinterkräk sjukan! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...