tisdag, december 05, 2006

Årets Politiska Blogg

Då var det dags att nominera då, det finns förstås mängder med bloggar att nominera men jag nöjer mig med en, Sänd mina rötter regn. Anledningen är att Dennis under lång tid bloggat med djup och analys i sina inlägg. Vist blir det ofta metabloggning som för så många andra men så är det när man har bloggen vid sidan av sin huvudsysselsättning. Jag uppskattar särskilt att det ofta finns referenser och inte sällan till forskning det gör det liksom lite mer värt att läsa. Jag uppskattar också att Dennis i alla fall oftast försöker hålla sig lite objektiv, även om det såklart blir med en liberal sida. Ifall jag vill ha en skutjärnskommentar angående senaste löpet kan jag lika gärna köra igång på fikarasten...

Nomineringen görs hos Bloggen Bent och där går det också att läsa reglerna kring nomineringsproceduren. Bland annat står det:
”Bloggaren ska inte blogga på uppdrag av ett politiskt parti, ett mediaföretag, en lobbyorganisation, eller på något sätt motta pengar för att blogga på uppdrag av någon annan.”

Jag ställer mig frågan om det diskvalificerar personer som till exempel Johan Norberg och Dick Erixon, de känns i alla fall som gränsfall. Annars blir min spådom att någon vänsterblogg lär ligga bra till eftersom jag tror rösterna där sprids på färre kandidater. Även om liberalerna kanske fortfarande har fler läsare.

1 kommentar:

Dennis sa...

Åhå... tack så mycket! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...