torsdag, december 07, 2006

Meta

Kort sagt så funkar det inte att jobba till efter fan och sen försöka blogga innan man tar sig hem... Men några korta hinner jag med.

Sara och Dark Angel har blivit nominerade till Årets klubb av Norrbottenskuriren, äntligen får man väll säga! Fast jag är inte så säker på att publiken är så röststark...

Gudmundson fortsätter att påverka media. Han nämndes i DN efter sitt inlägg om SvT:s CastroTV och så ser jag att DN också har uppmärksammat Monica green och hennes löjliga påhopp på Mats Odell något Gudmundson var tidig att påpeka. Frågan är om de tar in det han skriver för att han är journalist eller för att han är bloggare?

Nu måste man tydligen betala TV-licens för övervakningsmonitorer också... Jag blir mer och mer övertygad om att det smartaste nu vore att ta pengarna direkt från staten utan omvägen via licenser. Ja ja jag vet att SvT inte blir lika ”fri” då men jag tycker det uppväger det löjliga jagandet av Tv-licenser som skapar extra byråkrati. Nej det känns lika vettigt att ta pengar från staten direkt för TVn som det känns att betala för radion via TV-licensen. Två fel gör i och för sig inte ett rätt... men det finns nog inget helt rätt i detta fallet.

3 kommentarer:

Doria sa...

Tack tack :) Vore skoj att vinna ja, men det tror jag verkligen inte. (Och handlar inte om låtsasblyghet här inte...)

Och Magnus, betalar du tv-licensen?? :P

Magnus sa...

Självklart ;)

Jag gjorde det dock inte när jag var student...

Doria sa...

Haha inte illa :D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...