måndag, december 18, 2006

Kristdemokraternas Valanalys

Jag har inte läst den själv än, men det blir spännande läsning. Jag har inte direkt gjort någon hemlighet av åt vilket håll jag tycker kristdemokraterna skall och det gjorde jag inte heller då jag svarade på enkäten. Nu har jag inga illusioner om att kristdemokraterna snabbt kommer att röra sig dit, även om jag är optimistisk mot att de faktiskt kommer att göra det. Att tillåta ”homoäktenskap” ser jag som nästa steg.

Vad säger då analysgruppen?
”Kristdemokraternas nedgång i valet beror bland annat på att vi uppfattas som ett parti utan politisk bredd. Att vi brister beträffande förnyelse inom såväl politik som när det gäller personförnyelse samt på att partiets organisation haltar.”


Inget mer specifikt än men det där kan jag i alla fall lätt skriva under på. Något jag också tror att vår nya partisekreterare ”Lennart” skriver under på. Jag har gått och funderat ett tag på vad RPM menade med att vägen framåt för kristdemokraterna är ”ett humanistiskt, konservativt parti”. Men det låter i alla fall väldigt rätt.

1 kommentar:

Anonym sa...

RPM har rätt; det är helt klart den riktiga vägen för KD att gå.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...