lördag, november 11, 2006

Petra Östgren flyr debatten

Läste just på Jennys blogg att den på många liberalabloggar så omskrivna Petra Östgren på extremt lösa grunder vägrar debattera på SvT24 med Jenny (som forskar inom ämnet). Orsaken skall vara att Jenny är för hetsig och läser man bara bloggen kan man kanske få det intrycket. Men jag har aldrig sett en debatt med Jenny där hon varit hetsig jag har heller aldrig privat sett Jenny uppträda hetsigt mot oliktänkande. Så detta känns mer som ett sätt att fly debatten av Östgren.

Personligen tycker jag debatten som sexköpslagen har varit alldeles för undangömd. Här har vi något smått unikt för Sverige som inte granskas och lyfts fram, varför? Eller är det bara jag som läser fel tidningar? Är det bara jag som är osäker på ifall det blivit bättre eller värre efter lagens införande?

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...