tisdag, november 28, 2006

När jag ändå jobbar över

Hittade för ett tag sedan två homosexuella kristna bloggare som på ett bra sätt pekar på det jag personligen anser är ett problem för dagens kristdemokrater.

Var på mitt första hela kommunfullmäktige möte igår, INTE kul. Jag har full förståelse för att man vill gå upp och göra sin ståndpunkt hörd i olika frågor. Jag har inte förstålelse för att det ska ta tre fyra minuter. Jag har heller inte förståelse för att man ska gå upp och säga samma sak som redan alla andra har sagt. Som om inte det var nog så drog man valrörelsen i repris i talarstolen, helt klart de olika vänsterpartiernas fel. Allt detta gör att mötena blir onödigt långa vilket i sin tur gör att unga personer med jobb som tar mer än 40h i veckan knappast lockas till politiken. Lustigt nog fick Moderaterna kritik i NSD för att man var tysta, exemplariskt tycker jag. Erika fick beröm, välförtjänt extremt kul att hon vågar ta för sig så ordentligt redan från början. Polletten trillade också ner om varför folkpartiets Ylva Strutz kallas oppositionens drottning.

Ingenjörer för miljön ordnar i morgon en föreläsning med Erland Källén på niki bar i Stockholm, mer info här.

Sist men inte minst så gör Håkan mild en Ronaldinho!

Inga kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...