torsdag, november 23, 2006

Gott och Blandat

Klimatfakta tar upp ”allmänningens tragedi” som visar på varför marknadsekonomin måste regleras, också ur miljösynpunkt. Någon som en del ”unga” högerbloggare verkar missa.

Min handledare och före detta handledare gick båda och blev dekaner... ops.

Hermann Dill har börjat blogga, jag tror fortfarande jag har kvar honom på ICQ listan någonstans sedan tiden då Engelska sidan på Svenska Fans startade upp. På den tiden skrev jag bland annat för Sunderland sidan.

Mia från Övertorneå reagerar på programmet böglobbyn som nyligen var i hennes hemstad och letade bögar. Jag har själv sett 2 avsnitt ur serien och är splittrad, bitvis underhållande men jag har full förståelse för att Sverker Åström hoppade av programmet. För mycket effektsökeri?

Mia har rubriken the only gay in the village på inlägget vilket så klart syftar på serien Little Britain, en suverän serie som förtjänar att ses.

4 kommentarer:

Mia sa...

Ja en himla bra serie det där!!

Anonym sa...

Nä. Allmänningarnas tragedi är en tragedi men att lösa den genom att göra fler allmänningar låter dumt. Marknadsekonomi betyder äganderätt vilket i sin tur betyder att avskaffande av allmänningar.

/B

Anonym sa...

Ledarskribenterna ska man sky som pesten om man vill ha trovärdighet. Det är inte tio grader varmare än det brukar för årstiden på grund av växthuseffekten. Det beror på varifrån vindarna kommer. Växthuseffekten ger inte några ti grader extra.

/B

Magnus sa...

Men det är ju precis det man misslyckats med, marknadsekonomi är bra men måste regleras...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...