söndag, oktober 15, 2006

Musikutmanad

Kul att bli musikutmanad av Sara, som är en av de som emellanåt driver den häftigaste nattklubben i Luleå, Dark Angel. Synd att jag inte tar mig för att komma dit oftare... inte minst synd med tanke på att jag ibland stöter på gamla kompisar som till exempel bandet Satariel.

Vad lyssnar du på för sorts musik?
Ohi, blir mer och mer blandat ju mer tiden går. Konstigt vore i och för sig annars. Men en liten tillbakablick ger nog en inte helt felaktig bild i alla fall. Under högstadiet var det väll första gången man på riktigt koncentrerades med sin musiksmak och det helt plötsligt blev lite halvviktigt att skapa en image runt sig själv och hårdrocken blev mitt val. Inte bara på grund av de coola läderjackorna och den tuffa attityden, nej lika mycket åtminstone kom från de snabba gitarrerna och dubbla bas-kaggar! Slutet av högstadiet och under gymnasiet gled det över mer åt Gothrock/Svartrock, Vilket ju gjorde att jag fortfarande kunde bära coola svarat skinnjackor vilket inte är att förakta! Musiken blev lite lugnare och texterna viktigare. Under hela perioden får jag nog erkänna att det även förekom mörka stunder som var teknoinfluerade men som ganska snabbt gick över. Något som inte gick över var den mer allmänna rock popp synt influerade eran med band som Depeche Mode, Foo fighters och offspring. Föredrar ibland av någon anledning att plugga till klasisk musik.

Vad heter favoritartisterna/artisten?
Intressant att min utmanare gillar Iced Earth ett band jag lyssnade på under högstadietiden men tyvärr kanske allt mer glömts bort... kanske är det dags för en återkomst.

Detta är svårt, hur skall man begränsa sig. Jag gör det enkelt för mig och sätter stopp vid 10 artister.
Nick Cave, Sisters of Mercy, Alice in chains, KMFDM, Depceh Mode, Tori Amos, Loreena McKennitt, Eminem, Probot, Metallica.

Låtar som gör dig glad:
Oh, bra musik överhuvudtaget. Den som väcker mest minnen är kanske Sisters of Mercys Tempel of Love.

Bästa låten:
Omöjlig fråga måste jag väll som alla påpeka, men allt som oftast håller jag Nick Caves Mercy Seat över de andra.

Sämsta låten:
Haha! Förhoppningsvis har jag inte hört den! Men man kan väll passa på att kasta lite sten... Hej hej Monika eller vad den nu hette som gick i sommar var fanatiskt dålig.

Bästa partyhiten:
Precis som när jag inte är på party så gillar jag att lyssna på bra musik när jag är på party. Vilket gav en del glidningar under goth perioden om att vi borde lyssna på anan musik under festerna... Den som jag mins som den bästa ”partylåten” är kanske trots allt Self Esteem med offspring

I min mp3 just nu:
Hmm, tja de flesta av favoritartisterna finns där + många fler, bland andra: David Bowie, Stefan Sundström och Running Wilde.

Utan att förvänta mig svar utmanar jag:
Claes Nordmark eftersom jag aldrig han få grepp om hans musiksmak i lumpen.
Jenny Westerstrand eftersom jag aldrig riktigt fått klart för mig på vad hon lyssnar.
Gudmundson eftersom han tydligen hänger på samma hak som Jenny och lite fler pusselbitar skulle falla på plats.

5 kommentarer:

Doria sa...

Oh, intressant ju :D Du får se till att ha 28 oktober ledigt, då har vi Dark Angel nästa gång. Halloweenfest :) (Vi firar den riktiga helgen, och inte Allhelgona som resten av uteställena här gör). Kan garantera att Temple of Love kommer spelas då!

Gudmundson sa...

Jag har sett utmaningen. Men det kommer nog att ta ett tag att svara. Håll inte andan!

Magnus sa...

Jepp får se till att göra det, sara.

Nej man vill ju inte att musiken skall komma fel ut :)

Magnus sa...

Manuel track back!
http://westerstrand.blogspot.com/2006/10/efter-att-ha-skrivit-min-musikutmaning.html

Gudmundson sa...

Nu har jag postat del 4 (Mina drömmars stad) i mitt svar på din fråga. Och den här gången finns det mycket att lära för den som klickar på länkarna.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...